French Dutch English

ALGEMENE VERKOOPVOORWAARDEN


1. ALGEMEEN

1.1. De algemene verkoopvoorwaarden zijn exclusief van toepassing op alle door BLUE GOLD afgesloten verkopen. Alle andere voorwaarden, inclusief de algemene en bijzondere verkoopvoorwaarden van onze klanten, leggen BLUE GOLD pas vast na schriftelijke bevestiging harentwege.

1.2. De door BLUE GOLD via de website gegeven informatie, de prijslijsten, nota's, enz. worden slechts ter indicatie aangegeven en kunnen als zodanig zonder voorafgaande kennisgeving door BLUE GOLD worden gewijzigd.

1.3. Deze algemene voorwaarden kunnen te allen tijde worden gewijzigd, de wijzigingen zijn dan van toepassing op alle daarna geplaatste bestellingen.

1.4. Het plaatsen van een bestelling of accepteren van een BLUE GOLD aanbieding veronderstelt het zonder voorbehoud aanvaarden van deze algemene verkoopvoorwaarden.


2. BESTELLINGEN

2.1. Als professional geeft de klant zijn benodigdheden bij BLUE GOLD aan door de nodige informatie voor de goede uitvoering van de bestelling door te geven: referentie, bestemming, factuur- en bezorgadres. Alle door de klant doorgegeven gegevens worden door BLUE GOLD verondersteld als zijnde juist.

2.2. De eventueel door BLUE GOLD doorgegeven bestelbevestigingen dienen door de klant te worden gecontrolleerd. Indien er iets niet klopt dient de klant binnen 2 uur na het uitgeven van de bestelbevestiging contact op te nemen met BLUE GOLD.

2.3. De op voorraad zijnde producten van BLUE GOLD worden aangeboden zolang de voorraad strekt. De producten in de aanbiedingen van BLUE GOLD die niet op voorraad zijn, worden aangeboden onder voorbehoud van beschikbaarheid bij onze leveranciers.

2.4. De bestellingen kunnen worden doorgegeven per post, fax of e-mail. Iedere wijziging van een reeds door BLUE GOLD bevestigde bestelling dient te worden goedgekeurd door BLUE GOLD.

2.5. BLUE GOLD behoudt zich het recht voor een bestelling van een klant te weigeren of te annuleren indien: - er een geschil bestaat over de betaling van een eerdere bestelling; - er een geschil bestaat in verband met een breuk van de vertrouwelijkheidsovereenkomst zoals vermeld in deze algemene voorwaarden; - een geschil met betrekking tot het niet respecteren, door de klant, van de geldende betalingsvoorwaarden tijdens het plaatsen van de bestelling; - een geschil met betrekking tot het niet respecteren, door de klant, van enige andere in deze algemene voorwaarden vermelde bepaling.

2.6. De door BLUE GOLD vermelde aanbiedingen zijn 1 maand geldig vanaf de datum van uitgifte.

2.7. De bij BLUE GOLD geplaatste bestellingen zijn gebaseerd op de omschrijving van het product en/of de karakteristieken van de bestellingsreferentie. De geleverde referenties kunnen variëren naar gelang de bestelde artikelen en het invoerland. De ontvangst van een artikel dat gelijkwaardig is aan het bestelde artikel maar waarvan de referentie verschillend is, kan in geen geval grond zijn voor het annuleren van de verkoop of het niet betalen van de facturen.


3. PRIJZEN EN FACTURERING

3.1. De op de door BLUE GOLD uitgegeven factuur vermelde prijzen zijn altijd de op het moment van bevestiging van de bestelling geldende prijzen, tenzij uitdrukkelijk anders overeengekomen. Ze kunnen te allen tijde en zonder voorafgaande kennisgeving worden herzien. Producten onderhevig aan de schommeling van de koers van grondstoffen worden geïndexeerd naar de op de dag van bestelling geldende koers.

3.2. De door BLUE GOLD aangegeven prijzen gelden voor levering vanuit onze ateliers of winkels in België, verpakking, porto, heffingen en aanvullende kosten.

3.3. De minimum factureringswaarde is €300 netto. Voor bestellingen onder dat bedrag zal een bijtelling tot €50 worden doorberekend. Deze bepaling blijft van toepassing bij afhalen op de BLUE GOLD vestiging.


4. EIGENDOMSVOORBEHOUD

4.1. De waren of apparaten blijven eigendom van BLUE GOLD tot de volledige prijs is betaald.

4.2. De koper is verantwoordelijk voor schade ontstaan aan goederen die nog eigendom zijn van BLUE GOLD volgens de hierboven vermelde bepalingen.


5. TERMIJNEN

5.1. De leverings- en afhandelingstermijnen worden door BLUE GOLD slechts ter indicatie gegeven. Het niet nakomen van de in de aanbieding en/of bestelingsbevestiging vermelde termijn is geen grond voor annulering of verzoek tot schadevergoeding.


6. BEZORGING EN VERVOER

6.1. De door BLUE GOLD verkochte goederen worden altijd, tenzij anders overeengekomen, goedgekeurd in diens winkels of ateliers vóór ze worden verzonden of afgehaald. Alle ontvangstkosten, door organisaties extern aan BLUE GOLD, zijn voor rekening van de klant.

6.2. De goederen worden vervoerd op risico van de klant of de bestemde, zelfs in geval van bijzondere voorwaarden als "franco bezorging" "FOB" "CIF" en vervoer en/of montage door BLUE GOLD.

6.3. Indien een verzending of afhaling is vertraagd door oorzaken buiten de wil van BLUE GOLD om, worden de goederen opgeslagen op kosten en risico van de koper indien van toepassing.

6.4. Tenzij anders overeengekomen zorgt BLUE GOLD onafhankelijk voor de transporteur.

6.5. Het controleren van de staat van de levering en de inhoud bij de klant komt ten laste van de klant. In geval van schade dient het voorbehoud aan de transporteur te worden omschreven op de leveringsbon in diens aanwezigheid. Een schriftelijke klacht dient binnen 24 uur na levering, samen met het voorbehoud, te worden gestuurd naar BLUE GOLD. Zo niet, worden de geleverde goederen beschouwd als zijnde aanvaard zonder voorbehoud.


7. BETALINGSVOORWAARDEN

7.1. Tenzij anders overeengekomen dienen de door BLUE GOLD uitgegeven facturen te worden betaald vóór de vervaldatum, oftewel 30 dagen na de factuurdatum, in het kader van een kredietlijn.

7.2. Indien de bataling niet is voldaan op de vervaldatum wordt het verschuldigde bedrag van rechtswege verhoogt met een rente van 1,5% per maand vanaf de verloopdatum van de factuur.

7.3. Indien niet is betaald op de vervaldatum en na ingebrekestelling wordt het bedrag verhoogd met een schadevergoeding van 15% van het verschuldigde bedrag met een minimum van €100.

7.4. De termijnen zijn noch een ontheffing noch een schuldvernieuwing.

7.5. Bij niet betaling van een factuur op de vervaldatum ontvangt de klant alleen goederen van BLUE GOLD onder rembours zonder korting.


8. GARANTIE, RETOURZENDING EN SERVICE NA VERKOOP

8.1. Geen overdracht garantie van de fabrikant
In afwijking van artikel 1615 van het Burgerlijk Wetboek is de garantie van de fabrikant uitgesloten van de juridische accessoires van de verkochte producten.
Dientegevolge wordt de garantie van de fabrikant niet door BLUE GOLD aan de klant overgedragen bij de verkoop.

8.2. Dekking van de garantie geboden door BLUE GOLD
De door BLUE GOLD geboden garantie bestaat uit het gratis herstellen in de ateliers van BLUE GOLD of een vervanging van het door BLUE GOLD verkochte en door BLUE GOLD als defect erkende product.
De garantie dekt niet de transportkosten van het materiaal, noch de vervoerskosten van het personneel van BLUE GOLD of eventuele onderaannemer voor de verificatie van het materiaal of het herstellen hiervan.
De garantie geldt alleen bij normale indienststelling en gebruik van de verkochte producten. Ze is dus niet van toepassing op artikelen die schade vertonen als gevolg van onjuist opvolgen van de installatie-instructies of indien de installatie is uitgevoerd door een persoon die niet over de vereiste technische vaardigheden beschikt.
De garantie kan niet worden aangeroepen indien het verkochte product zonder schriftelijke toestemming van BLUE GOLD is gedemonteerd of aangepast of indien het is gebruikt voor doeleinden anders dan waar het voor bestemd is.
BLUE GOLD kan in geen geval verantwoordelijk worden gehouden voor blessuren of directe of indirecte schade als gevolg van onjuiste inwerkingstelling of onjuist gebruik van de apparaten.

8.3. Door BLUE GOLD geboden garantietermijn
De garantietermijn bedraagt 18 maanden vanaf de leverdatum van de producten.

8.4. Beroep doen op de garantie
Een beroep op de garantie dient schriftelijk te worden gestuurd naar BLUE GOLD. Deze moet de volgende onderdelen bevatten: gegevens van de klant, omschrijving van het betreffende defecte product, omschrijving van het probleem, het factuurnummer van het betreffende product.

De klant dient het door hem als defect beschouwde product, na toestemming van BLUE GOLD, binnen 8 dagen te retourneren.

De garantie kan niet in werking treden zonder schriftelijke toestemming van BLUE GOLD betreffende het effectief defect zijn van het geretourneerde product.


9. NORMEN, AUTHENTICITEIT, VERTROUWELIJKHEID

9.1. Alle door BLUE GOLD verkochte producten voldoen aan de Europese en internationale normen.

9.2. BLUE GOLD verbindt zich ertoe haar klanten authentieke producten te leveren die te goeder trouw bij vertrouwenspartners zijn gekocht.

9.3. De door BLUE GOLD aan de klant geleverde documenten (prijslijsten, technische documenten, conformiteitscertificaten, testrapporten, e-mails, post, verkoopstukken, enz.) mogen niet aan derden worden doorgegeven zonder vooraf gegeven schriftelijke toestemming van BLUE GOLD.

9.4. Tenzij schriftelijke toestemming vooraf door BLUE GOLD, dient de klant strikte vertrouwelijkheid te bewaren in diens commerciële handelingen met BLUE GOLD. Deze beschikking betreft eveneens communicatie (e-mails, telefoongesprekken, enz.) tussen BLUE GOLD en haar klant, waarvan het bestaan en de inhoud in geen geval aan derden mag worden doorgegeven.


10. KLACHTEN

10.1. Klachten of betwistingen worden alleen in behandeling genomen indien ze schriftelijk, binnen 24 uur na ontvangst van de goederen, naar de hoofdvestiging van BLUE GOLD worden gestuurd.

10.2. Klachten of betwistingen betreffende de vervaldatum van de door BLUE GOLD uitgegeven factuur dienen schriftelijk binnen 8 dagen na de factuurdatum te worden ingediend.

10.3. Retourzendingen worden alleen geaccepteerd indien vooraf schriftelijk goedgekeurd door BLUE GOLD en worden franco verzonden.

10.4. Het indienen van een klacht door de koper bij BLUE GOLD is geen grond voor schorsing of vertraging van betaling van de facturen op de vervaldatum.